PBL

 
Problembaserat lärande är det pedagogiska sättet vi nu skall lära med på Ersta.
 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Problembaserat_l%C3%A4rande
 
Jag gillar det, fastän jag blir lite lätt irriterad på det oxå pga att dom väljer att sätta oss i så stora grupper.
 
På Mälardalens Högskola där jag redan läst en termin hade vi en basgrupp på 8 personer.
 
Det kunde bli jobbigt att göra saker tillsammans då 8 viljor ibland var svåra att hantera.
 
Nu är vi 10, dock va vi bara 9 igår.
 
Gruppen verkar bra.
 
Intressanta människor och OJ vilka olika bakgrunder.
 
Klart intressant val av människor. 
 
Tänk om lärarna hade vetat det innan, jag såg på gårdagens handledare att hon blev lite chockad över allas berättelser.
 
Känns bra....! Slipper bara jag känna mig otroligt annorlunda.
 
3 år av fortsatta studier here I come!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0