10 och 2 år

 
Idag är det 10 år sedan jag var tvungen att dricka en halv flaska vin till frukost, tröck väl en bärs eller två oxå....
 
Det va tungt att se din kista i kapellet. Blommor stod överallt, man blev lite chockerad över hur mycket pengar folk lägger på blommor som kommer vissna istället för att skänka de pengarna till en fond där dom kunde göra bättre nytta.  
 
Att veta att du låg därinne ensam i dina mysbrallor dina "tossor" på fötterna och en av dina favorit tröjor värmde. Men det gjorde inte tanken på att jag aldrig skulle kunna ge dig en kram igen. Aldrig känna hur gott du luktade eller se hur kass du va på att skråla till musik med moppen i högsta hugg!
 
Det blev så definitivt när du dog och mitt hjärta kändes så trasigt.
 
Men det var ändå en lättnad och rätt skönt att du till slut gav upp och lät kroppen ta sitt sista andetag.
 
Du ville inte leva längre och du levde bara vidare för oss andra som ändå inte hade ett val. Vi skulle ju bli tvugna att leva vidare utan dig, vare sig vi ville eller inte.
 
Det va en fin dag där för 10 år sen.
 
Jag älskar dig mamma!
 
Fikastunden efteråt blev ändå mysig med kakor och kaffe, men du fattades ju oss....
 
 
Idag är det även 2 år sedan en av världens största idrottsprofiler inom paralympics avled.  
 
Fina fina Ernst.
 
Tack för att du gav mig en vän för livet, alltså din fru. Hon är vacker och en fantastisk kvinna att ha i sitt liv. Jag förstår innerligt varför du föll för henne. Mer godhjärtad kvinna får man leta efter.  
 
 
 
Ni är innerligt saknade ♥
 
 
 
 
 
Lånade denna fina bild av hans fd fru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0