Testamente!

 
 
Jag skrev förut för rätt så länge sedan ett inlägg om att folk kör ner skallen i sanden som en struts...
Vilket betyder att dom ger tusan i kommande svåra saker....
 
Jag måste komma igång med detta å skriva hur jag vill ha det om jag förolyckas på nått vis....
 
Förstå vad hemskt det är för ens/era anhöriga om man skulle gå bort NU å ingen vet hur man vill ha det...
 
Jag är en väldigt bestämd tjej med bestämda åsikter i typ allt....
 
Så det är väl klart att man vill att det skall finnas ett testamente att tillgå med regler för hur allt skall bli då man lämnar sin kropp å själen trampar vidare!
 
Jag vill inte ligga där i kistan å känna att jag är sur för att musiken suger,,,
 
Men så har jag ett dilemma...
 
Jag ÄR organdonator så dom får dom ta som dom vill MEN ett till alternativ finns oxå...
 
Å det är att man kan skänka HELA sin kropp till forskning ( Karolinska sjukhuset )...
 
Då får familjen vänta ett bra tag innan dom kan begrava de stackars delarna
som kan tänkas finnas kvar.... 
 
Men eftersom dom använder stora massor av kroppen då är det inte säkert att man fyller upp speciellt mycket plats alls i en kista...
 
Så är då KISTAN den viktigaste symbolen på begravningen eller skulle en bild bland blommor räcka?
Typ en serveringsvagn som dom rullar in en på med en massa glada eller sjuka å halvfula foton... Skulle det vara bättre kanske?
 
Det är mycket folk blundar för när det gäller döden...
 
Massor dom inte vågar ta tag i..
 
Jag kan ärligt säga att döden skrämmer mig, för han har varit hit med sin stora vassa lie å tagit ifrån mig så många som jag älskar,,,,
 
Så HUR vill man ha det egentligen... 
 
Kan man skriva 2 olika testamenten å sedan kan folk VÄLJA genom lottning?
 
Ja....  Vad tycker ni? Hur ska ni göra?
 
 
 
 

 
 

  

Kommentarer
Postat av: TT

När folk är så ledsna över en bortgången vän tror jag inte lottning är det man är mest sugen på..

2013-02-27 @ 16:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0