D är med tunga steg....


Eller inte tunga men med lite ledsamhet i kroppen som jag snart skall knalla en rond... 
 
Det känns lite knepigt att det snart "tar slut" liksom...
 
Eller nej d tar inte slut men jag kommer inte jobba heltid som detta längre....
 
DET känns skitjobbigt.... 
 
JA jag skall bli sjuksköterska något jag drömt om i flera år....
 
Jag kommer få plugga hjärnet å kommer säkerligen slita mitt hår oxå under 3 års tid!
 
Men jag SKA göra detta och klara detta för min make tror på mig DET mina vänner/läsare/å ytliga bekanta DET väger tungt!
 
Jag älskar min man, massor!!!     Å inte fan älskar jag honom mindre nu när han skall stötta mig genom dessa 3 år...  ( stackarn ) !!! 
 
Hoppas jag älskar det yrket minst lika mycket som detta yrke, för att jobba med det jag gör nu kommer jag ALDRIG att sluta med. 
 
Jag kommer jobba kvar som behovsanställd tills den dagen jag dör eller inte längre får jobba.
 
Det är helt enkelt för att jag älskar mina arbetskamrater och jag älskar jobbet i sig, att få vakta saker, människor och egendom är givande, inte alltid men oftast!
 
Nu ska jag skaffa ett yrke där jag har alla mina tidigare år i ryggsäcken och den väger en hel del, å fullare skall den bli! 
 
TACK fina kollegor och även de som varit kukhuvuden för att ni funnits/finns i mitt liv, för ni har stärkt mig och påverkat mig i mitt val!
 
Mina vänner är självklara att ni skall ha tack men det vet ni vilka ni är och för övrigt vilka ni inte är oxå..... Dipshits finns det överallt!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Heja heja!
Det här kommer att gå finemang:)

2013-08-21 @ 17:06:14
URL: http://www.bleckhexan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0