Igår!

Hämtade vi tavlorna som vi beställt den ena är ett nattmotiv som min fina man tog ut över Los Angeles från utsiktsplatsen med underbara M och Brendon då vi va på bröllopsresa i Januari!
 
Den andra är en vacker annorlunda bild tagen med min knäppa syn på konst i Central Park New York.
 
Idag skall jag gräva ner mig i mina distanskurser, måste verkligen skärpa mig nu å sedan 
måste folk respektera mig och låta mig andas ut och få egen tid!
 
Är fruktansvärt sliten efter allt med "huset", idiotin på jobbet, mina kommande operationer och fritiden som inte längre finns.
 
Vill så gärna göra saker för mina hemlösa men tiden finns liksom inte :-( 
 
DOCK är det huset som varit det värsta, men det är strax över!  
 
Skall bli sååå skönt att få vila och sluta behöva ställa in saker för husets skull, nu är det SÅLT!
 
Så nu är det en flytt å tömning av 108 kvm villa, krypgrund och tomt kvar..... *hurra* eller inte :-/
 
 
Igår va jag iväg och köpte 6 rullar "mariekex" och en låda chokladkakor ett rör med engångsmuggar och så läsk och bjöd mina "lokala" hemlösa + alkisarna på lite fika och omtanke.
 
Lämna även en kasse med kläder till min favorit, "min" gamla farbror med en ny blå Fristadsjacka å han sken upp som en sol!
 
Att se lyckan i en gammal mans ögon ger mig så oerhört mycket tillbaka.
 
Jag blev lite chockad igår. En av kvinnorna sa åt sina vänner på bänken att inte dricka av läsken jag bjöd på eller ens äta av kakorna för dom kunde vara förgiftade!  
 
Vad har hon stött på för folk, vad har hon gått igenom egentligen?
Så jag frågade henne om d kändes bättre om jag dracka av det oxå så att hon såg att det inte var någon fara. Fick en sur och forskande blick tillbaks. 
Till slut tog även hon en kaka med hon drack inte läsk sa hon, så den "hoppade" hon.
Det går frammåt med alla sorters människor om man är envis!
En kille på bänken frågade om jag inte kunde komma med mackor nästa gång. 
Självklart kan jag det! 
 
Funderar på att ställa upp ett soppkök nere i centrum nu nån kall höstkväll och bjuda på god varm soppa och lite mackor till. 
 
Tror det skulle vara oerhört uppskattat! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0