Dödshjälp i Sverige?

Varför skall allt vara så himla TABU i detta avlånga land?
Vi har över 9 miljoner invånare från olika nationaliteter olika ursprung men MÅNGA har en sak gemensamt.... Dom har svårt att tala om döden.

Men tänk efter nu människor.... Det enda vi MÅSTE göra är att födas och sedan MÅSTE vi tyvärr dö då våra "skal" inte orkar mer. Då själen är tvungen att flytta vandra iväg flyga fritt...

Sitter och ser Greys Anatomy Sesong 6 avsnitt 18 och jag gråter....

Jag gråter för att en man är tvungen att köpa medicin för sina pengar till sin fru som valt att dö.... Jag gråter för att jag vet att det var DET min mor ville... Istället fick hon vatten i lungorna och PLÅGADES ihjäl sina sista minuter på jorden....

Hon drunknade fattar ni vad det betyder? Hon kunde fått välja själv istället välja en fin dag ett FINT tillfälle och avslutat det sjlv...

Men nu bor vi i trångsynta "svennebananland" å DÄR är det oetiskt.... VARFÖR DÅ?

Tänk er själv då ni är för sjuka för att kunna gå och uträtta era ÄRENDEN på toaletten själv.... Tänk då på att det hade varit jävligt skönt att LAGLIGT kunna få hjäkp att göra det som tyvärr är oundvikligt....

Jag kan ju säga som så att om jag en dag måste gå igenom all skit min mor fick utstå så anser jag mig ha rätten att ta saken i mina egna händer!

http://www.imdb.com/title/tt1610766/

Kommentarer
Postat av: Annica

Trevlig Midsommar på dig! Kram

2012-06-22 @ 05:56:23
URL: http://annicaj73.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0