Paralympics och TV sändningar...

Undra NÄR tv-kanalerna skall våga visa lite stake och satsa fullt ut på att ge paralympics lika mycket tid som alla andra grenar får i OS.

Insåg idag att det snart är OS igen, denna gång är det OS i LONDON.

Reflekterar även över hur TOTALT värdelöst det är att ALLA KANALER ger den "populärare" idrotten mer sändningstid då detta är ren och skär diskriminering!


Men det är ju så samhället skall vara tydligen...  då jag å MÅNGA andra anser att ALLA grenar i OS skall fram!

Det skall tydligen vara så att de personer som hamnat i rullstol SKA ha det sämre än vi som kan gå....


Bara en sån sak som att inte kunna ta sig in på vissa restauranger och cafeér pga trappor, tänk er att ni står utanför å ser in men NI är inte välkommna.

Det vore väl SKOJ att inte kunna göra samma utlandsresor som sina vänner pga dålig tillgänglighet och dåliga vägar...

DESSUTOM skulle vårt kära SVERIGE vara HANDIKAPPANPASSAT 2010 det hände ju inte heller...


Jag tycker att alla som aldrig suttit i en rullstol SKALL sätta sig i en rullstol och sitta i den i en hel vecka.

SÅ kan NI själva se hur det är.

JAG HAR suttit i en rullstol och testat på det livet och efter det fastän det va MÅNGA år sedan så blev jag BITTER över hur dåligt man kan ha det.

Jag säger ABSOLUT INTE att det är synd om människor i rullstol men jag tycker att det är SYND att samhället inte bryr sig..!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0