Hund som Accessoar.....

Sedan några år sedan då Paris Hilton köpte sin lilla chihuahua är det såååå inne med små hundar som skall släpas med ta mig tusan ÖVERALLT folk går! 

Igår passerade jag uteserveringen Sturehof 2 gånger med 1 timme å en kvarts mellanrum och där utanför där dom har "rökbord" satt hela tiden en liten hund och frös medans matte eller husse va inne å SÖP å åt middag...    

Detta är förskräckligt!     

VAD är det för människa som lämnar sin "bäbis" utanför en KROG i troligen över en och en halv timme troligtvis över 2 timmar och har MAGE att sitta innne å avnjuta mat å skumpa/vin?


Å vad är det för MÄNNISKOR som jobbar DÄR undrar jag då jag såg minst en kypare som va ut och hellre skällde på en uteliggare som satt å drack sin egenmedtagna ciderpå en stol än att skälla ut sin gäst som VANVÅRDAR sin hund???


Sådana personer äcklar mig och detta ä'r inte första gången en hund blir vanvårdad utanför just STUREHOF då samma sak hände i somras då det va 30 grader varmt och en överklass blondin satt där med sin brunett väninna å åt sin 120 kronors sallad medans "människans bästa vän" låg på utsidan av serveringen och flåsade efter luft i FULLT solsken UTAN vatten....

Den gången påtalade jag detta för hundägaren då jag gick fram å sa att hon hade en väldigt fin vovve men att hon BORDE ge den vatten då den flåsade i 30 graders hetta i FULL SOL utan någon skugga att kunna gömma sig i....   DEN hunden fick vatten då hundens matte skämdes å bad kyparen om detta..... JAG anser att skall man äga ett djur då sköter man om det och ser till att dom har det MINST lika bra som en själv!  

Igår ringde jag polisen angående hunden utanför Sturehof.....     HOPPAS innerligt att ägaren får SKIT alternativt blir PORTAD därifrån!


Skulle lätt kunna spotta en sån här människa i ansiktet!

USCH jag blir  så äcklad av människors beteende!




Kommentarer
Postat av: Millan

Jävla svin helt enkelt!!! Så jävla bra att du ringde och reagerade! Inför körkort på hund för att skona djuren från blåsta ägare!

2011-03-01 @ 11:20:16
URL: http://millarules.blogspot.com
Postat av: Mia

Håller med dig. Fattar inte vad folk tänker med...eller är det just det som är problemet,DOM HAR INGET ATT TÄNKA MED!! Helt tomt mellan öronen!

Skäms alla djurägare som inte tar ansvar och sköter om sina djur.

2011-03-01 @ 15:25:30
Postat av: Majso

Jag önskar att fler vore som du<3

Jag mår fan illa över hur folk behandlar sina djur(vissa sina barn oxå). ://

Det borde införas tester innan "vem som helst" får skaffa sej djur!(och ungar med för den delen!)

Mina små vovvar har det iaf bra och det är min förbannade plikt att både ta hand om och värna om dom på allra bästa sätt!

Största kramen,du är bäst!

"Ingen kan göra allt,men alla kan göra nåt"

<3<3<3

2011-03-01 @ 16:43:16
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/
Postat av: TT

Kanske skriva insändare eller artikel till Metro?

Eller nån debatt grej..

2011-03-01 @ 21:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0