GRILLAT i goda vänners lag...!

Igår va jag in till jobbet en sväng å mådde rätt så okej.

Det va en månad sedan jag började må piss i Torsdags

så nu är det dags för en förändring tycker ja.

Skall dessutom börja ställa mig in på att börja arbeta

snart igen men just nu gäller 2 veckors semester med

mannen jag älskar ♥♥♥♥♥

Igår blev det grillning på nya grillen för första gången.

Det blev bra med tanke på att d va en billig 200-spänns-grill

men men om man tänker efter så är dom ju lika bra som

vilken grill som helst.

Det va jag prinsen M och J som grillade.

Jag gjorde potatis i ugnen oxå blev kanongott för jag följde ju ¨

som vanligt inte receptet utan gjorde om d lite men grunden va:

http://www.alltommat.se/recept/ugnsbakad-f%C3%A4rskpotatis-med-paprika-och-r%C3%B6dl%C3%B6k-3132/

Så testa själv och NJUUUT! det gjorde vi. Dessutom hade jag

gjort iordning en liten lätt fusk sallad på gurka tkvisttomat och fetaost.

Å så förståss världens enklaste grillsås gjord på

Creme fraisché turkisk youhurt och grönsaksbuljongtärningar och

så vitlök å salt å peppar förståss...

Köttet va 2 kg vanlig benfri fläskkarré som jag hade bankat m köttyxan

och marinerat i Caj´P´s CARAMBA sås.

Skall bli nice å käka resterna idag!

Kvällen avslutades med en film och det blev hjärndöda YEAR ONE

med Jack Black. Den va rätt skoj men den hade kunnat vara liiiite

roligare eftersom dennna va lite för seriös för att vara med honom.

//////Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0