En vecka avklarad!

Nu har d gått prick en vecka sedan jag började dieta :-)  Veckan har haft sina motgångar å det va lite halvslitigt å börja jobba men om ja sumerar allt så gick det ganska bra.

Idag blir det värre dock, ska på en "hej-då-lunch" till prinsens kompis som skall flytta.
Värre blir det ikväll kl 19 då det är middag hos min väninna Tess. Hon har nämligen fyllt år :-)

SÅ idag kommer d bli RIKTIG mat 2 gånger..... magen kommer väl troligen att slå knut på sig själv :-(

Får se hur dagen ter sig som sagt får ta det lilla lugna.

Sedan efter första käket alltså efter lunchen så skall vi besöka en kyrkogård.
Prinsens mor ligger där.
Skall för första gången få se den platsen.
Kommer nog att kännas en hel del.

Jag har alltid älskat kyrkogårdar.
Tror det är lugnet som tilltalar mig och att man får ro av att bara stiga in på denna minnesplats.
Känna sorg och saknad men även känna tacksamhet för sitt liv.

Såg filmen 2012 igår, som jag även skrivit innan. Den filmen ger ju en hel del tankar.
Klart det kommer att hända. 
Vi människor beter oss som parasiter på jorden!
Bara det att vi slänger saker och gör av med så mycket sopor så det är pinsamt åt det. 
Jag skäms över att jag inte källsorterar tillräckligt. Bara en sådan enkel sak kan man väl göra... 
Alla kan göra något.

Jag har i flera år skänkt 100 kr till UNICEF HUR MÅNGA av er kan med handen på hjärtat säga att ni gör det?
Människor med 2 inkomster borde kunna unna 3.e världen 100 kronor jag har skänkt i flera år trots att jag varit singel och knappt haft råd. MEN jag TOG mig råd för 100 kronor är 1,5 lunch för mig med massor för 3-e världen. 


Detta inlägg blev ju lite flummigt men så får det bli idag :-)

Hoppas ni alla har en kanondag för det tänker jag ha ♥  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0