Jahaja. nytt luddigt inlägg...


Saker blir ALDRIG som man tänkt sig....

Börjar bli duktigt less på hur saker å ting sköts och hur folk beter sig... bror eller syster DUKTIG in my ass!

Jag börjar tröttna rätt duktigt på folk i allmänhet för tillfället.....

Skiter i va vissa tycker å tänker men jag har insett att JAG börjar bli VUXEN ( äntligen ) trots mitt rätt så ovårdade språk, men va tusan.... Jag har INTE dåligt ordförråd, TVÄRT OM!  För jag kan ALLA orden ni kan PLUS alla x-tra ord som INTE ni kan *hehe*!

Jag satt på ett personalmöte idag och insåg att vissa människor ÄR och FÖRBLIR kompletta idioter.... Å det läsare små det är inte att snacka skit utan DET är tyvärr dagens sanning och såhär ser det ut i det verkliga livet, tragiskt nog.....

Ibland hatar jag människan i all helhet, för vad hon/han alltså VI gör med denna planet... Vad vi INTE gör för att själva förbättra, utan vi bara försämrar. Då för oss själva OCH för allt liv på jorden....
Som jag skrivit innan hur svårt kan det vara å bara sortera sina sopor LITE bättre, panta burkarna och flaskorna istället för å slänga dom i en sopkorg... 
Se tilll och använd saker ni köper och inte bara hamstra saker för å ha, utan köp och använd tills produkten är slut. Kasta sedan den i den hehållaren den hör hemma i. Tomglas/pant tillbaks till affären, kläder i insamlingslådor alternativt SY OM till något annat...   FÖRSÖK bidra med NÅGONTING!!!

Själv ger jag som sagt 100 kr till UNICEF varje månad...

Jag bidrar med rapporter och tankar till mina chefer jag anmäler om jag har sönder något. Jag tar ansvar för mina handlingar....    HUR SVÅRT KAN DET VA???!!! 

Å OM man jobbar på en arbetsplats och har tillgång till ett kök att förvara sin matlåda i och har tillgång till  micro att värma den i....   VAD gör det dig om du torkar ur den ibland...  Hur mycket energi förbrukar du på att plocka ur diskmaskinen på jobbet eftersom du ställer ner din smutsiga disk där efter du har ätit.... 
Kan inte alla bara hjälpas åt och bete oss som vuxna?


Ta vara på naturen den är den enda vi har och den skall brukar av fler generationer än din egen!

Kommentarer
Postat av: Steamboat Willie

För att inte tala om dem som STJÄL både matlåda och dricka ut kylskåpet! :-(

2010-02-17 @ 17:29:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0