"Han som kallas Muffen"

Mitt allt ligger på sjukan......!  
Han kommer nog hem snart hoppas jag ♥

Han är jordens finaste man!
Han kan ALLT det har jag trott sedan jag föddes, jag har ALLTID trott på honom vad han än har sagt.
Han skulle kunna säga att himlen va Senapsgul OCH DÅ skulle jag tro honom!

"Muff" är slangord för "musen" i bland annat Dalarna så ni kan ju BARA GISSA hur mycket en del folk skrattar då jag säger hans smeknamn  :-) 

Om ni inte redan räknat ut det så är "Muffen" min å mina kusiners morfar! 
Å DÅ MENAR JAG VÄRLDENS BÄSTA MORFAR!    
Han är världens finaste lilla man och han är den som gett mig så många skratt under min uppväxt.

Kan bara ta exemplet då min ena moster pratade med mig då jag ville ha en häst!
Då gav hon mig ett psykologiskt svar och sade att: Gå ut å fråga morfar då om du får en häst.
Å va gjorde lilla prinsessan då?  Jo HON sprang ut till "muffen" som höll på å sätta upp en SKIT TUNG dörr till ena förrådet på stora Garaget å börja tjata "moffa moffa moffa moffa moster I tycker oxå att jag ska få en häst"
Så nu måste du bygga ett stall av lekstugan och en hage.. "moffa moffa moffa moffa" snälla snälla snälla jag vill ha en häst jag vill ha en häst!!!!    
Å VAD HÄNDE?    Jo morfar tappade den skit tunga dörren på foten! 
OJ! Mina häst drömmar SPRACK för nu va MUFFEN ARG! Han hade ont i foten haha...  Å han skrek:  ( Håll i dig nu svensson för han KUNDE oxå svära )    JAG SKITER I DEN DÄR FÖREBANNADE JÄVLA HÄSTJÄVELN DET KOMMER FAN INTE IN NÅN PÅ GÅRN!!    Varav lilla prinsessan blev helt paff ylade å grinade efter ett tag då hon sprnag in å bannade moster å sedan grät i sängen över at hon INTE fick sin vilja igenom!   


INTE DEN GÅNGEN IALLFALL ;-)   

Andra gången lilla monster prinsessan gjorde nått elakt va då hon satt i kundvagnen som "muffen" körde... Som vanligt tröttnade jag rätt fort och så stod det en kvinna i vägen...
Varav lilla prinsessn fick ett psykutbrott typ 3-4 år som ja va och skrek:  Fytta på dig särring jävel fölr vi har blåttom vi! 
"Berget" vände sig om och BLÄNGDE på "muffen" varav han sa nått i stil med:   Hon är inte min OCH sedan sprang han åt ett annat håll.


Så min älskade morfar har fått genomlida både det ena och det andra men jag vet att han älskar mig villkorslöst ändå!     

Han tar mig för den jag är!     




  


Kommentarer
Postat av: Eva Jonsson

Hej,va gulligt du har skrivit om moffa,ja han har ett hjärta av guld. Men finaste bilden med små "fossingarna" snart får jag snusa på små tårna,jag längtar så tills "snorkråkan" kommer. "fd grannen"

2010-04-11 @ 01:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0