Hurghada dag 8

2 Dec Torsdag

 GRATTIS V på din 30 årsdag!!!!

 V kom vid 09.

 Vi fick gå fram till receptionsdisken och betela 200 egyptiska pund för att hon skulle få leka med oss all inclusive fram tills kl 17.

Det där lät ju snyggt men men ni läsare vet vad jag menar :-)

 Vi snorklade och solade V sa att med detta vatten och detta korallrev som hotellet faktiskt har så behövde vi ju rakt inte åka på en tur med båt som man kan få genom en kille som arbetar på hotellet. Det enda vårt rev inte har som finns då man åker iväg en dag med båt är NAPOLEONFISKAR och eventuellt delfiner som man ”kan” få se.

 Vid dagens lunch ute på piren stod det grillad KORV med bröd MUMS!!!!!! Fan ett av de godaste sakerna som varit på hela resan!!! ÅHHH VARFÖR åt jag mat innan jag upptäckte den hade jag tänkt lite så hade jag kunnat smälla i mig 2 stycken mumsfilibabba!!!!!!!!

 Så underbart att ligga och sola å snacka skit, that gives life an xtra sparkle!

Fin svengelska haha!

 Efter sol å bad så visade jag V våran souvenirbutik som T och D hittade typ första dagarna som har fasta prise. Butiken är knon! V bestämde sig för att komma tillbaks till vårt hotell igen på lördag å handla det hon behöver i souvenir/present väg.

 Dock åkte V redan vid 14 då skjutsen skulle komma då trist då jag hade velat ha kvar henne hela dagen! Men men om ett år åker vi ner till samma hotell å denna gång kommer V med på vårat vill verkligen sno ihop ett jättegäng å dra ner massor av folk vore såååå nice!

 Vi bestämde att V skulle komma tillbaks med sin taxi kille vid 20 å hämta upp mig å prinsen för att sedan åka in till Marinan.

 Vi fluffade runt och myste vidare å käkade sedan middag med T och D för att avsluta kvällen med dom vid butiken IGEN fan stammisar redan haha!

Då klockan närmade sig 20 fick jag ett sms av V att hon va påväg. Vi kilade upp till vägen och studsade in i taxin. Dock blev jag lite besiken då denna inte va lika fin som KIA´n som hon åkte från hotellet med vid 14 den va FIIIN! Nästan ny och vit sååå fin vill ha. Nästa bil jag köper blir nog ta mig tusan en KIA. Underbar bil!

 Vi åkte in till Marinan och satte oss på en Italiensk restaurang ute i deras provisoriska ”beduintält” och V beställde in 2 Shisha och jag rökte min första. Äpple va dock alldeles för starkt så jag bad om en apelsin lika som V´s.

GOTT! Och lite mystiskt..! fick dock ner lite för mycket rök i halsen å hostade lite det va inte nice men men.... jag lärde mig till slut. Självfallet kom det dock en kvinna med sina döttrar och den ena av dom va en naturbegåvning på Shisha började fundera på om hon fick en vattenpipa vid födseln en nappflarra å en vattenpipa så hon kunde öva liksom.

 Liiiite prestationsångest man fick........ men men jag kan skapligt med tanke på att detta va min första gång och att jag varken har rökt eller snusat innan. Har dock testat men det har aldrig fallit mig i smaken att börja dessutom spyr jag som en gris av snus! Undra va det uttrycket kommer ifrån spy som en gris eftersom jag aldrig sett en gris spy.... hehe

 Kaffet smakade gott men vattenpipan blev stark som sjutton då man drack vatten. Inte så konstigt kanske men en förvarning hade varit på sin plats hihi.

Vi strosade runt i marinan blev lagom populära då min kärlek sket i vajrarna som hängde för å smet förbi å strosade ut på flera pirar. SÅÅÅÅ fina båtar ¨å inte såg det tråkigt ut direkt då dom låg vackert i det klara vattnet i mörkret för att lysas upp nerifrån av lampor på piren som riktades mot båtarna... FIIINT!

 Sedan kom V´s båda taxikillar å den ena viskade en hemlighet i mitt öra som gjorde att vi va tvungna trots att vi va trötta att stanna. Men det va det värt för minen V fick då killarna hade fixat en tårta till födelsedagsbarnet va oslagbar vackra V blev rörd. DOCK hade dom fixat en ÄCKLIG frukttårta!!!! URK va sånna är äckliga tur för prinsen så är han nötallergiker å slapp äta då det va pistagenötter på sidan av tårtan... FAN jag fick truga i mig hela biten å den va STOR då ena killen skar upp en bit jag fick inte välja själv :-( Men men artig som jag är så åt jag nästan upp hela biten BLÄÄÄÄ igen! Men men V led lika illa hon då hon även hatar frukttårtor så jag va inte ensam om att lida....

 Sedan skjutsades vi hem och gick och la oss somnade som 2 stockar!

Dom har rätt så hårda sängar här men ack så sköna lakan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0