Hurghada dag 14

8 e onsdag

 Snodde den där leverpastej liknande skinkan igen en rätt så stor hög.

 Till min lycka möttes jag av kattmamman som fick det mesta av högen matade även min blinda lilla röda vän som för en gångs skull satt ensam. DOCK blev kattmamman avundsjuk å anföll mig med tassen dock inga klor för att hon va mera hungrig så hon fick på sin kant å min favvokille fick sin del. Sedan kom det en kraftig rysk ung kvinna å matade båda oxå då min mat va slut hon hade nog samma förkärlek till dessa små kissar lika mycket som jag tror ja...

 Katter måste vara världens finaste och smartaste djur.


Denna dag bestod av en beduinsafari!

Vi åkte rätt ut i öknen i en jäte jeep



JA fint finger!





Vattnet som man SER i denna bild är bara en hägring!  JA en äkta hägring!



JA SJÄLVKLART RULLADE JAG NERFÖR hade ta mig tusan sand ÖVERALLT i röven mellan tuttarna fulla BH-n 3 dl i vardera sko!

Sedan kom vi till slut fram till beduinbyn där man fick se hur dom levde. Man fick info om hur dom hade det inom familjen. Vi smakade på beduinbröd som dom bakar själva smakar som pinnbröd/tunnbröd. Elden gör dom upp på torkat kamelbajs SMART idé!

Denna dag tog jag knappt nå bilder då jag struntar i att man FÅR men ja anser att det känns som att ta bilder på folk i denna miljö är som att gå på zoo där fotar jag inte heller.

TA INTE detta fel nu utan jag anser det respektlöst att fota människor i deras hemma miljö, jag går inte in till grannarna å fotar dom heller!

Å ja vi fick rida kamel/dromedar prinsen såg inte så road ut HAHA blev hemsk bild på oss å den kommer INTE upp hehe!

EFter ridningen av kamel kom det BÄSTA åka 4 hjuling i öknen!!!!!

DOCK är det lagom kul att åka i snabba grupppen där folk som aldrig kört åkte TACK för den!

Kom upp i 50 km/h å dom tvärbromsade framför v någon outgrundlig anledning tur man kan köra!

EFter detta blev det show och MAT va lagom hungrig!

Hemgången fick vi stanna mitt i öknen och se en fantastisk stjärnhimmel!!!   SÅÅÅ vackert hade jag inte friat till prinsen i somras hade jag gjort det NU!

SKÖN endorfintripp denna dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0