SNÅLA JÄVLA MÄNNISKOR!!!

Flertalet ggr har jag i sommar stött ihop med säljare för olika föreningar.

Jag har flertalet ggr irriterat mig på då UNICEF står på Sturelan och Östermalm och ber folk skänka 100 spänn i månaden och ASEN till människor som bor där går bara förbi!   

SNÅLA JÄVLAR! Jag tjänar troligen hälften av folket som bor där gör troligen mycket mindre än hälften och jag har varit givare i flera år.

100 spänn är en lunch på stan, det är 4 mjukglassar m strössel, 1,5 kg godis.... För att inte tala om va folk gör av med på krogen där kostar 1 drink 110 spänn! 

TÄNK till människor ni DÖR inte av att avvara 100 kr varje månad...

Dessutom ger jag ofta en slant eller kläder till hemlösa och hur många av er gör det?

De hemlösa brukar dock oftast köpa sprit men köp en smörgås och en cola/ramlösa till dom istället då!

Fattar inte hur folk kan vara så EGO!

De flesta människorna här på jorden ÄR onda...

SORGLIGT!


Kommentarer
Postat av: Tove

Jag är givare till WWF så länge. Rädda tigrarna. Människorna tar jag när jag får ett jobb.

2010-08-17 @ 11:42:22
URL: http://www,themptander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0