Åter en kväll av saknad....

eller kväll å kväll har haft en kanondag idag för min väninna T kom hit och vi har haft en tjejdag! Skönt å ha en sån oxå ibland å inse att man faktiskt kan vara tjej trots att 30 närmar sig med stormande steg men men jag är inte där än.

Sedan nu till problemet som uppkom efter att hon åkte....   Jag å min älskade prins såg 2 avsnitt av Jordan Rättsläkare ( å JA jag är en SUCKER för serier på dvd-boxar )...

Å när vi kikade här hemma i soffan så blev det sorgligt och jag grät SOM VANLIGT.... Känner mig som en jävla kran som bara släpper på vatten då och då.....     När ja va liten fick ja inte gråta nu gråter jag jämt å ständigt så fort jag känner mig trängd, känner mig dum eller när jag saknar något eller någon....

Känslor är svåra saker.....     Å mina flödar... Känner mig som en ständig PMS kossa som när som kan explodera!



Inte gör mitt val av musik saken lättare heller utan jag tänker då åter på mina avlidna föräldrar och här sitter jag nu i "vår" fina lägenhet och tycker synd om mig själv... 

SUCK jag borde se frammåt å bara le jag skall gifta mig om ca 10 månader och ha min alldeles egna prinsessdag som är min och prinsens bara VÅRAN dag men då som nu kommer jag säkerligen gråta och sakna min mor å far...

Önskar att jag kunde slappna av och bara glömma lite.....  slippa gråta för minsta lilla som händer men det som hände mig nu nyligen satte sina spår på både gott å ont.

Det lärde mig att livet är skört....

Det lärde mig att uppskatta saker mer.,,

Det lärde mig att ta vara på dagen....

Det fick mig att inse vilka mina riktiga vänner är!

Det fick mig att inse hur mycket min älskade och våra katter betyder för mig...


Det fick mig att uppskatta livet å allt det kan ge!


Kommentarer
Postat av: Tove

Jag hade det också jättebra! Härligt att du hade tid med mig när jag e här uppe :)

Kom ihåg mitt andra erbjudande :P Jag e gratis... ;)



Och det är inget fel att gråta eller att sakna.

Det är enda sättet att känns sig hel. Att släppa fram alla sina känslor ibland minst.

Och jag finns alltid om du behöver prata!

2010-08-12 @ 23:19:44
URL: http://www,themptander.se
Postat av: Julia

Jordan Rättsläkare är sjukt bra.

Och jag håller med Tove;

det är bara att gråta, gråta, gråta! Gråt tills du inte orkar mer och sen lite till!

Det känns alltid så mycket bättre efter en riktig ångest- och gråtattack (fråga morsan, hon har sett dem live).

Ta A och alla andra runt omkring dig som stöd, för du vet nånstans att vi alla finns här för att hjälpa dig igenom svårigheter och motgångar.

Så;

1. Gråt

2. Gråt lite till

3. Prata

4. Skratta



Jag har upptäckt att jag ibland kan börja skratta åt mig själv när jag mår dåligt. Det är svårt i början, men sen när man liksom "tittar ner" på sig själv och ser sig som någon annan är det lättare. Som att typ tänka

"fan, vilken sjuk ställning jag ligger i just nu"

eller

"shit, katterna måste tro att jag är knäpp"



Småsaker som får en att le åt sig själv lite för stunden. Det hjälper såklart inte mot grunden (det är ju där prat kommer in i bilden) men även ett påtvingat skratt kan faktiskt hjälpa lite.

Även om det är svårt att le när allt är så jävla pissigt, så försök!

Skratt är som sagt den bästa medicinen!



(kan också rekommendera filmen "Grown Ups", sjukt kul!)



puss <3 <3 <3

2010-08-13 @ 10:18:43
Postat av: Prinsessan

Underbara brudar <3

2010-08-13 @ 18:24:45
URL: http://crazycatprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0