åka tunnelbana...

När jag kom till Stockholm och skulle ta t-banan för första gången satt jag som en gammal tant å BLÅHÖLL min handväska.

Jag va rädd å kände att alla ville råna mig, känns som att DET det va MÅNGA år sen nu.

Nu för tiden sitter jag med den löst typ lite halvt som halvt sådär men har inbyggd KOLL på den.

Kan ju vara för att man lär sig med tiden oxå.

Slutar dock aldrig förvånas över vissa som verkar ha NOLL koll när dom sitter med sina väskor å saker LÖST men men dom är väl födda å uppväxta här å har sett betydligt mycket mer rån än mig kanske eller?

Vet inte men jag satt å jämförde tunnelbanenäten nyss å inser att NY´s är likadant som vårt fastän bara LITE större....    Det finns VÄRRE ställen som exempelvis i TOKYO i JAPAN är sjukt glad över att ingen resa är planerad dit inom snar framtid...










Så visst har vi det BRA i lilla Stockholm?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0