Omläggningsprylar. Sjukvårdsväskor. Frivillig insats. Let´s do this!

 
Igår surfade jag in på 2 sidor där man kunde köpa sjukvårdsprodukter. 
 
Jag shoppade loss och väntar nu ivrigt på att få hem mina saker så att jag kan göra iordning mina 2 sjukvårdsväskor.
 
http://www.apotea.se/
 
https://www.medistore.se/
 
Jag tänker göra detta nu, alltså att på min fritid lägga om sår och försöka hjälpa hemlösa.
 
Min fritid är redan nu begränsad så det lär inte finnas tid för alla mina vänner jämt, men det går enkelt att lösa, det är bara att "hänga på" ut och hjälpa människor till en bättre vardag iallafall för stunden.  
 
Här och nu sker det, våra hemlösa letar burkar, mat, tigger, ger varandra saker. Om man inget har brukar man vara mer givmild.
 
 
 
 
 
Detta är så vackert ♥
 
 
 
 
Jag är totalt talanglös då det gäller att spela instrument men det kanske inte ni är!
Så vad sägs om att göra DETTA i Sverige eller utomlands för en annan människa? 
 
 
När jag och min make var i Polen/Krakow på semester månadsskiftet Juni/Juli så satt det en hemlös man i en kyrka, han sa inget han tittade knappt upp men det stod en kopp mellan hans fötter.
Så självklart gick jag fram och såg honom i ögonen då jag gav honom middagspengar. Jag vet att dom i katolska länder har fantastiska kyrkor som ger fattiga mat men denna man blev nog glad för att en turist gav honom pengar. 
 
Vad sägs om att jobba tillsammans för en humanare värld? 

Kommentarer
Postat av: Annica

Kram på dig, härligt att se din värme till hemlösa!

2014-08-04 @ 06:01:10
URL: http://annicaj73.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0