Alkoholfri öl?!?!

Vad är det och finns det???!!!???
Blev ju inte direkt förvånad då tanten i kassan gav mig det svaret,,, på min gamla lokala KONSUM butik i byn där jag växte upp.
HON är för övrigt samma kvinna som tog mig för snatteri då jag va 11-12 år och hade en center-rulle i armen på jackan och 200 spänn i fickan å jag va för snål för att växla,,, hehe...

Ja man vet att man är "hemma på byn ute på landet" då man får ett sånt svar.
Här lärde man ju sig bränna riktigt hembränt med första pojkvännen då man va 13. 

Å pappa min kokade ju alltid sitt egna brännvin och från jag va 5 år började jag nyfiken som jag va fråga vad han gjorde....  Å han sa att han kokade saft, knepigt att jag aldrig fick smaka på den *haha*

Det är skönt å vara i sina "gamla hemtrakter" och inse att knappt någonting har förändrats medans allt går i rapidfart nere i mitt älskade "fjollträsk".

Så eftersom dom inte hade någon alkoholfri på vare sig Konsum eller den andra butiken så köpte jag en Pripps Blå lättöl till min älskade morfar och själv drack jag CubaCola det va då inte igår man drack det :-) 

Så min midsommarafton hittills har bestått av att jag har ätit gott/ grillat med potatisgratäng och tillbehör med min älskade och mina 2 mostrar och enas man, min kusin F och så mormor och morfar och minsta kusinen förståss :-) Den lilla VILDBASEN J som fyller 4 till våren ♥ stora killen!

Nu sitter vi ute hos min andra moster i hennes uterum/inglasade veranda med varsin laptop och myser medans regnet öser ner och åska och blixtar dundrar över skogen. 

Efter ovädrets framfart kom solen fram igen och strålade vackert in genom glaset och katterna solar i dess strålar ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0