Saknaden går inte över...

Tiden läker alla sår sägs det.... 

Själv så skulle jag vilja slå den personen som myntade det uttrycket på käften...

Lyssnar på låten jag la upp innan om å om å om igen å tänker på min pappa...

Fan hur han måste ha kännt sig...

För evigt ensam... Evigt bedrövlig...

VARFÖR gör man så mot sig själv?

Varför utsätter man sig frivilligt för en ensamhet då männniskan är gjord för en tvåsamhet?

Man har ett val ALLA har ett val.

Jag har varit kär jag har blivit sviken och jag har svikit...

MEN när jag va längst ner i skiten på min stege en dag i februari för några år sedan...  

När jag var där nere på botten och försökte klättra ett steg uppåt så kände jag att fötterna vek sig

under mig att jag bara sjönk längre, längre och längre ner...

När jag bodde där ensam i en källarvåning i Uppsala och funderade på att avsluta mitt lidande med

en karta 10 mg´s morfin och en rödvins flaska i andra handen så fick jag ett uppvaknande..

Jag vet inte om det va för att min ena moster hotade med att sätta sig i bilen å åka ner och slå ihjäl

mig om ja ens tänkte tanken på att ta ur alla tabletterna ur kartan...  Eller om det var vetskapen att

min mormor aldrig skulle förlåta mig... 

Min mormor är kvinnan i mitt liv som jag vill visa mig bäst inför och att jag aldrig riktigt fattat det

förräns NU några år efter hur viktig hon är i mitt liv och hur mycket jag älskar henne trots alla våra

bråk i det förgångna får mig att skämmas...

Jag va omogen och gav mig inte... 

Jag va envis och blåögd och DUM på henne men det försöker jag gottgöra nu varje dag och varje

gång jag träffar henne för jag vill att hon skall vara stolt över mig ♥ 

Jag vet inte vad det var som fick mig att släppa taget om kartan och istället tömma i mig vinet... 

Men vad det än var så var det värt att leva vidare för... 

Så jag fick lära mig att älska mig själv igen... 

Lära mig att stå på egna ben...

Lära mig något av läxan att träffa en riktig idiot till kille som va den värsta jag varit med... 

Jag lärde mig läxan att jag va tvungen att älska mig själv innan jag kunde bli hel att älska någon

annan fullt ut....! 

Jag skall gifta mig nästa sommar med en man som jag innerligt älskar, han ger mig ömhet trygghet

och all kärlek jag behöver.

Han är min blivande make, min ledstjärna och min bästa vän och jag är så otroligt lycklig över att

han valde att komma in i mitt liv och ta mig med storm! 

Ti amo A... ♥


Kommentarer
Postat av: Majso

<3 <3 <3 <3 <3

Jag säjer bara:KRAAAAAAAAAAAM,du är underbar,

allt annat är överflödigt!

/M

2010-07-01 @ 11:58:21
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0