Underbart.......

Makalöst vacker och en känsla som va obeskrivbar... tänker dock försöka beskriva den..

Jag har varit på Body Balance med min väninna P idag på SATS idag.
BodyBalance=
En Yoga, Pilates och Tai Chi-inspirerad klass där vi tränar rörlighet och styrka, bl a med målsättning att åstadkomma ett inre fokus och lugn.


Mitt inne i en Tai Chi rörelse kände jag min döda mors närvaro hon va, hur ska jag förklara detta då... humm hon va den inre energin i "klotet" jag formade mellan mina händer ♥ 
Sedan försvann hon då vi bytte övning. Kändes hur naturligt som helst konstigt nog....
Jag tränade klart och då vi va klara var den sista övningen avslappningen då man ligger ner och blir ett med sitt inre. Då jag låg där och njöt av känslan att jag klarat klassen rätt så okej trots att jag är vig som en elefant så kände jag en knepig känsla.
Jag tittade upp och såg mig försiktigt omkring men blundade igen.
Då ser jag henne, jag tittar alltså inte utan jag blundar fortfarande. Hon ser på mig och stryker min panna, liksom smeker den som hon gjorde då hon pussade mig godnatt när jag va liten. Tårarna börjar rinna längs mina kinder och jag kände hur mitt bröst blev varmt...
När jag tänker på min bortgångna mor så tänker jag på henne hur hon såg ut innan cancern tog henne... Jag tänker på hur vacker hon va i sin vita jobbskjorta, sina strumpbyxor och sin korta svarta kjol och förkläde. Hur hon såg ut då hon jobbade på vår restaurang... Men nu då jag såg henne va hon den slitna cancersjuka modern som såg sliten ut, men ändå sken det riktigt om henne...  Hon med sitt slitna korta hår och sina kortinsonsvullna kinder och hyn som sagt upp sig för länge sedan pga alla mediciner och sina söta små glasögon...

*saknaden är även den obeskrivbar*




Hon va "där" med mig och HOS mig, ja tyck nu vad ni vill FÖR jag bryr mig inte för jag VET att det va min älskade mamma min Carina. Personen som stått mig närmast men ändå längst ifrån ibland under min uppväxt och mitt liv. Hon va min moder, min krigsgudinne förebild hon va den jag såg upp till....


Hon gav mig mitt liv... ♥ 

Kommentarer
Postat av: gittan backius

Tårarna bara rinner på mig nu,du kommer att känna av henne flera gånger kan jag lova dig..Du har inte känt dofter från din mamma o pappa nån gång..De gör jag m min farmor,den träningen du håller på m nu..gör så att du kan bli öppen o ta till dig mamma.De här låter larvigt..men du ska prata högt m mamma o pappa..Kramen sessan..gud vilken känsla du måste haft.<3<3<3

2010-01-17 @ 20:18:32
Postat av: Anonym

<3

2010-01-17 @ 20:20:39
Postat av: Yaz

Åh.. Jag önskar jag kunde uppleva samma! Måste vart underbart :) Kram

2010-01-17 @ 20:42:54
Postat av: Tove

Mycket bra och starkt inlägg vännen :)

2010-01-17 @ 21:03:26
URL: http://www.themptander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0