En hemlös man...

Satt utanför min konsum butik idag där
jag bor och han bad om några kronor
till en hemlös...
Jag öppnade min plånbok och
tog fram en 50-lapp gav honom
den och log försiktigt.....
Den blicken han gav mig då han
även sa att han aldrig fått så mycket
någon gång fick mig att fälla en tår...

Här bor jag i ett land fyllt av missär
på sina ställen och ren LYX på andra..
Ibland skäms jag för att jag tjänar rätt
så okej....   

Jag har en fin bostad...
Jag har mat på bordet varje dag..
Jag har en underbar sambo att dela
både mina räkningar och min tillvaro med...
Ändå har jag mage att gnälla på att jag
tjänar för lite på mitt jobb då jag egentligen
borde vara LITE MERA TACKSAM för det jag har
istället för att gnälla på det jag inte har.

Livet är nyckfullt och man möter ständigt
nya personer både inom jobbet och på sin fritid... 
Personer som berör på olika vis...

Han var den som berörde mig mest idag.
Han är den som idag fick mig att öppna mina ögon
för det jag faktiskt har.,,,

Om han nu valde att köpa öl för sina pengar
eller om han köpte mat spelar för mig
ingen roll... utan det som spelar en roll är
att jag inte gjorde som alla andra och gick
förbi utan ett ord eller utan en tanke.

                      ♥

Kommentarer
Postat av: Staffan Westerström

Du är underbar. Att läsa detta ger en hopp om framtiden. För detta kommer vi se mer av framöver oavsett valutgången i höst.

Ha det och krama Alex.

2010-04-22 @ 20:58:05
Postat av: Majso

Jag VISSTE det,du ÄR en "riktig" PRINSESSA!

Härligt!

Kraaam!

2010-04-23 @ 08:56:13
URL: http://majsomittilivetblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0