Glögg mys!

Igår va det folk i stugan så d räckte å blev över man ACK SÅ MYSIGT d va!!

Vi va totalt 14 pers här i våran 3.a :-) Fast 3 kom å gick rätt så fort, underbart då 2 stycken 6 åringar m sin underbara pappa kom över med en fin julkorg m Italienskt gott i ♥
Bakade en snabb kladdkaka i micron på 5 miuter oxå ( nice då man kan fuska ibland ).

Microkladdkaka
2 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 g smält smör/margarin   (jag kör flytande becel oliv m omega 3 hehe)
3 msk kakao
2 dl vetemjöl ( med fullkorn förståss )
och sist men inte minst skall man ha i LITE SALT

Blanda samman allt å in i micron i en microfast form i 5 minuter LEVE porslinsformar :-)
Sen va jag lat som attan å hade grädde på tub till :-)

Till den alkoholfria glöggen (Herrljunga 1911 ) hade jag köpt pepparkakor och det självklara tillbehöret: Stilton-ost. Hade även köpt 3 tuber med Ädelost, en original en med cognac och en med whiskey smak.  GOTT!

Hade även en stor skål med julskum/godis som va gott att "fusk grilla" över ljusen mmmmmm.


Kvällen va lyckad med fina julgardiner och jul underlägg på det smått dukade bordet m tända ljus.
Jag tror inte gästerna vantrivdes direkt.  ( hoppas jag )

Julmusiken va i bakgrunden, alla möjliga julsånger dock INTE Carola, eller Christer Sjögren för DÄR GÅR GRÄNSEN för vad som får spelas ;-P
 
Första gästerna kom vid 18 och de sista gick vid 23 det är en trevlig kväll då gästerna stannr länge, då kan man väl inte vantrivas eller?   :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0